26 marca 2015

Wybór szkoły

Hej kochani!
Aktualnie w różnych szkołach są dni otwarte (bynajmniej u mnie tak jest), gdzie możemy zwiedzić szkołę i zapoznać się z ich profilami. W tym roku wszyscy trzecio gimnazjaliści muszą zdecydować do jakiej szkoły pójdą po wakacjach. Nikt przed tym wyborem nie ucieknie, ponieważ każdy ma obowiązek uczęszczać do szkoły do 18 roku życia. Dlatego trzeba bardzo dobrze to przemyśleć, ponieważ będziemy uczyć się w niej trzy bądź cztery lata a chyba nikt nie chciałby chodzić do szkoły na przymus.
Jak wybrać odpowiednią szkołę?
Przed podjęciem tej decyzji zastanów się co cię interesuje, co lubisz robić, w czym jesteś dobry, na co poświęcasz dużo czasu i czy po szkole chciałbyś iść na studia.

Jeśli zdecydujesz się na liceum ogólnokształcące...
Liceum da Ci ogólną wiedzę, lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia. Zadaniem liceum jest przygotowanie ucznia do studiowania na wyższych uczelniach. Absolwent liceum oprócz wiadomości i umiejętności ze wszystkich przedmiotów w zakresie podstawowym powinien być przygotowany do zdawania egzaminu maturalnego z co najmniej dwóch przedmiotów na poziomie rozszerzonym.
Jeśli wybierzesz technikum...
Technikum umożliwi zdobycie zawodu i wykształcenia średniego. Absolwenci technikum mogą także kontynuować naukę na uczelniach wyższych. Od 1 września 2012 roku kształcenie ogólne jest takie same jak w liceum. W technikum możesz nauczyć się jak praktycznie wykonywać zawód, jak przygotować się do podejmowania działalności gospodarczej, jak napisać biznesplan, jak wykorzystać język obcy w pracy zawodowej, jak organizować pracę w podległym zespole. W trakcie nauki w technikum będziesz zdawać egzamin zawodowy (ilość egzaminów zawodowych decyduje od tego ile dany zawód ma kwalifikacji). Po ukończeniu technikum zdobędziesz certyfikat i maturę. Będziesz miał szansę uczęszczania na studia i pracowania jednocześnie.

A jeśli pójdziesz do zasadniczej szkoły zawodowej...
W szkole zawodowej są realizowane te same przedmioty co w liceum na poziomie podstawowym. W tej szkole możesz kształcić się w wielu zawodach- wybór zależy od Twoich zainteresowań. W ZSZ nauczysz się jak praktycznie wykonywać zawód, jak przygotować się do zbudowania własnej firmy, jak wykorzystać język obcy w pracy zawodowej. Po ukończeniu szkoły możesz uzupełnić wykształcenie średnie wybierając liceum ogólnokształcące dla dorosłych albo zacząć pracę w danym zawodzie.
Ja na szczęście tę decyzje mam już za sobą. Ale szczerze mówiąc bardzo długo zastanawiałam się nad dwoma profilami (może kiedyś napiszę o tym post). Dlatego przed podjęciem decyzji bardzo dobrze się zastanówcie czym się interesujecie i co chcecie robić po wybranej szkole.
Mam nadzieję, że niektórym mniej więcej wyjaśniłam co zdobędzie w wybranej szkole.

Zapraszam wszystkich na fanpage blog Renii.
                                                              Byeee!

41 komentarzy:

  1. Za rok na pewno wejde tu jeszcze raz i przeczytam z milion razy :)
    Mysle ze roczniki 1999 mają tu super poradnik :)
    ♥Blondynka- klik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie wybór szkoły nie był trudny :) Oczywiście wybrałam Liceum, gdyż nie chcę męczyć się w szkole 4 lata ;) Chciałam też dojeżdżać, więc moja szkołą jest oddalona o 8 km od miejsca zamieszkania. Jestem na profilu humanistycznym- wszystkie matematyczne, biologiczno-sportowe, politologiczne odpadały, ze względu na przedmioty rozszerzone :) Jestem zadowolona z wyboru, bo w szkole jest delikatny luz oraz mamy łączone liceum, technikum i zawodówkę, więc chłopaków jest pełno :D Pozdrawiam x

    justyna-and-natalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja i tak nadal mam z tym problem:(

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wybrałam technikum i jestem zadowolona. Jednak wybór był trudny i w zasadzie dość późno się na niego zdecydowałam ;)
    Pozdrawiam!
    Ruciakowa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem w trzeciej klasie i raczej dokonałam już wyboru :D
    Blog Maddy -> klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja po gimnazjum pójdę do liceum ogólnokształcącego : D . Pozdrawiam !

    + lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze że mam to już za sobą :) Ja miałam duży dylemat technikum czy liceum, jednak wybrałam to pierwsze i nie żałuję :)

    Oczywiście obserwuję i zapraszam do siebie:http://wildstrawberryand.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki. Tego szukałam, żeby ktoś wytłumaczył co i jak. Na pewno pomoże w wyborze tej wymarzonej szkoły.
    iza-introverted.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj wybór szkoły to trudna sprawa :/ ale ja już mnie więcej wiem, gdzie chce iść :)
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Obecnie jestem w 2 klasie gimnazjum, a więc trochę czasu przede mną, ale jednak w głębi duszy wiem, że chciałabym pójść do technikum :)
    Pozdrawiam
    sotiens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny i przydatny post!
    Zapraszam do mnei
    itsnatala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie taki wybór czeka za rok.. Chciałabym mieć to dokładnie obmyślane ale sama nie wiem co chcę robić w życiu.. Zastanawiam się miedzy technikum a liceum.
    Pozdrawiam cieplutko :*
    angelika-ka.blogspot.com- klik :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dziękuję za miły komentarz na moim blogu (http://julia-and-lifestyle.blogspot.com/)
    Robisz bardzo ładne zdjęcia *-* Piszesz ciekawie i na temat. Od dzisiaj będę zaglądać częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja za rok będę wybierać szkołę! :)

    Serdecznie Zapraszam.
    ❀MÓJ BLOG- KLIKNIJ❀

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja do wyboru szkoły mam jeszcze dwa lata, na szczęście!

    W wolnym czasie zapraszam do siebie.
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoła ponadgimnazjalna nie jest obowiązkowa! :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    Marta&Milena - ZAPRASZAMY!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i nie jest obowiązkowa ale jest obowiązek uczęszczania do szkoły do 18 roku życia.

      Usuń
  17. Za będę wybierać dopiero za dwa lata;) pomocny post.
      jestemfolta.blogspot.com - kliik ♥

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja przy gimnazjum wahałam się pomiędzy dwoma szkołami. Myślę, że przy wyborze liceum, będę miała znacznie większy problem, będę chciała znaleźć najlepszą, sportową szkołę :) Ale jeszcze zostały mi dwa lata gimnazjum, więc nie ma co się martwić na zapas.
    http://perlley-suzanna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam ten sam problem w tym roku ;(
    Ciężko się zdecydować, ale na pewno wybierzesz dobrą szkołe ;)
    zapraszam do mnie na konkurs ;)
    www.magfashion.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Również miałam problem z wybraniem ponadgimnazjalnej szkoły. Świetny post:)
    http://xsomething-positivex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. ja mam straszny dylemat, bo nie wiem co robić. w lo wiem ze ledwo sobie poradze, a w technikum nie ma zadnego kierunki ktory mnie interesuje. o szkole zawodowej to juz nie wspomne, na 100 % odpada...
    obserwuję! :)
    frydrychmartyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajne rady chociaz mi jeszcze daleko do takiego wyboru :)
    http://oliwialiv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję, że wyjaśniłaś mi o co w tym wszystkim chodzi. Na razie nie muszę wybierać szkoły, ale często się gubiłam czym różnią się te wszystkie szkoły ;)
    zuziolandia1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja muszę teraz wybierać gimnazjum... :(
    http://l-jak-lidia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja miałam bardzo duży problem jaki profil w liceum wybrać, niestety i tak od września go zmieniam :/

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja w tym roku muszę wybrać i jest to bardzo trudne :(

    http://zyjewmoimwlasnymswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Uff, ja już problem z wybraniem liceum mam za sobą :D
    Chociaż nie powinnam się cieszyć bo za niedługo trzeba podjąć decyzję na jaki kierunek studiów się wybrać....
    Zapraszam do siebie na bloga! Postaram się napisać post o nauce w liceum :)
    Pozdrawiam!

    miiszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja musiałam wybrać szkołę w zeszłym roku, mam nadzieję że wybierzesz dobrą szkołę :)

    http://sayhellomardam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja szczerze nie wiem do jakiej szkoły mam iść :) Niby mam jeszcze rok, ale nie lubię być w niepewności
    Pozdrawiam :*
    average-ee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja już jeden wybór mam za sobą i nie było łatwo, a przede mną jeszcze troche takich decyzji :)

    Wspólna obserwacja ? Odpisz. lifeee-is-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetne porady, ja na szczęście jeszcze nie muszę podejmować takich decyzji :D
    http://thisismydream-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. ja dopiero za rok, ale rady się przydadzą :)

    Zapraszam na bloga :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  33. Super porady ja wybierałam szkołę rok temu i nie był to łatwy wybór.

    Pozdrawiam!
    http://alittle-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja nie miałam problemów z wyborem szkoły, wiedziałam co chcę robić i gdzie chcę być :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Mega blog
    Uwielbiam go <3
    .
    .
    .
    Mam prośbę poklikasz w linki
    u mnie w pościę? Napisz u mnie w kom
    Zachęcam też do konkursu(świetne nagrody)
    Mogę też zrobić design :*
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  36. Na początku chciałam iść na humana, potem może studiować germanistykę i pracować jako tłumacz lub przewodnik. Potem jednak zainteresowałam się informatyką i to był w sumie trafiony wybór. Nie udałoby mi się na humanie. :)

    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja jestem na razie w drugiej gimnazjum i już się stresuję...
    Chciałabym iść na zawód: pewny i który będę wykonywać według zasady: Rób to, co kochasz" a nie na odwrót.
    Chciałabym psychologię, ale od nauczycielki z chemii słyszałam, że chemia jest potrzebna.
    Najlepiej idą mi przedmioty humanistyczne jak i angielski. Z niemieckim trochę gorzej( zastanawiam się czy w liceum nie uczyć się francuskiego).
    W ogóle ogólniak, jak dla mnie, jest dla tych co się dobrze uczą i mają szanse dostać się na studia( wyniki z matury).
    Ale dużo zależy od wyniku egzaminu...
    Szóstoklasisty miałam: próbny 27 a na ,,prawdziwym" 24 pkt na 40. Więc nie było tak źle...

    http://lifestylebyzuzanna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo podoba mi się kartka :)

    pozdrawiamy,
    Ajina and Lou,
    ajinaandlou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Przydatne porady, podpba mi się ten post, ale moim zdaniem piszesz trochę za bardzo sztywnym językiem.
    sandra23blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. No tak, wybór szkoły ponadgimnazjalnej był dla mnie makabryczny. Wiedziałam, co chce robić, ale nie miałam pojęcia, jakie liceum wybrać. Dopiero dni otwarte rozjaśniły mi umysł, dlatego koniecznie trzeba na nie chodzić! Po to właśnie są! Wydaje mi się, że wybór szkoły jest jednym z naszych najważniejszych wyborów.W końcu to trzy bądź cztery nasze najlepsze lata i szkoda byłoby je zmarnować.
    Przydany post, u siebie również poruszyłam tę kwestię :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ♥
Na każdy podany link wejdę ♥
Jeśli spodoba ci się blog to zaobserwuj
a ja postaram się odwdzięczyć ♥