Saturday, September 12, 2015

7 zasad, aby być dobrym uczniem

Hej kochani!
Już drugi tydzień nauki jest za nami. U mnie jak na razie nauczyciele są łagodni <jak na razie :D> Prawie na każdym blogu jest seria back to school. Ja w tym roku uważam, że nie warto robić tej serii ze względu na to, że każdy przybory do szkoły ma prawie identyczne. Jednak dzisiaj chciałam Wam przedstawić kilka zasad dobrego uczenia się. Dzięki czemu nasze oceny będą dobre.
1.Słuchaj nauczyciela
Pierwsza i najważniejsza zasada jest taka, aby słuchać nauczyciela. Nauczyciel przekazuje nam 70-80 % wiedzy w czasie lekcji. Jeśli będziemy uważnie słuchać nauczyciela to w domu nie będziemy musieli poświęcać więcej czasu na naukę. Co spowoduje, że będziesz miał więcej wolnego czasu. Fakt, nie każdy nauczyciel potrafi przekazać wiedzę, tak aby uczeń się czegoś nauczył. W tym wypadku będziemy musieli sami przysiąść i przeczytać temat.


2.Rób notatki
Z doświadczenia wiem, że w gimnazjum notatkę dyktuje nauczyciel. W szkole średniej tak łatwo nie ma. Oczywiście zdarzy się taka lekcja, na której to nauczyciel będzie dyktował notatkę. Ale najczęściej to będziesz musiał robić ją sam. Dlatego nauczysz się tyle, ile będziesz miał w zeszycie.


3.Ważne informacje zaznaczaj na kolorowo
Większość ludzi jest wzrokowcami. Dlatego uczy się czegoś patrząc na to, lub czytając, dlatego ważne jest, aby wszystkie niezbędne informacje zaznaczać na kolorowo. Dzięki temu będzie nam łatwiej cokolwiek znaleźć w zeszycie i nie będzie on taki "pusty".
4.Naucz się rozumieć
Ta zasada również jest ważna. Zamiast uczyć się danego materiału na pamięć to zacznij go rozumieć. Człowiek gdy coś rozumie to pamięta to na długo, a gdy zacznie wkuwać na blachę i gdy przestanie to sobie powtarzać to i tak po pewnym czasie zapomni tego czego się nauczył. Oczywiście definicje czy słówka trzeba nauczyć się na pamięć, bo innego wyjścia nie ma.


5.Włącz/Wyłącz muzykę
Niektórzy potrafią uczyć się przy muzyce. U mnie niestety ona się nie sprawdza. Podczas nauki muszę mieć ciszę i spokój. Nie potrafię się przy niej uczyć, ponieważ zamiast się uczyć to skupiam się na muzyce. Dlatego jeśli lepiej jest ci się uczyć przy muzyce to ją włącz a jeśli ona cię rozprasza to ją wyłącz.
6.Bądź systematyczny
Kolejna ważna zasada. Jeśli będziesz uczyć się z lekcji na lekcję to będzie ci łatwiej, gdyż ucząc się na sprawdzian nie będziesz musiał spędzić całego popołudnia na zakuwaniu tylko przypomnisz sobie wszystkie tematy. Systematyczność to podstawa.


7.Rób sobie przerwy
Ustal sobie w jakie godziny odrabiasz lekcje a w jakie się uczysz. W czasie nauki rób sobie przerwy. Nie trudno jest przesiedzieć kilku godzin nad książką, ale i tak pójdzie to na marne ze względu na to, że wszystko czego się nauczyć zapomnisz. Dlatego w czasie nauki rób sobie przerwy. Dzięki przerwom nasz mózg trochę odpocznie i w tym czasie nabierze sił na kolejną dawkę wiedzy.
Ja staram się stosować do tych zasad, ale jak wiadomo nie zawsze się to udaje. Mimo to będę się ich trzymała.
A jakie są wasze zasady? Podobne czy zupełnie inne?
Chcesz być na bieżąco, polub!

12 comments:

  1. Zaczęłam liceum i już jest trochę pod górkę, ale mam nadzieję, że bardziej mnie to zmotywuje do pracy niż do niej zniechęci :)

    http://silverpositive.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Ja jestem w pierwszej klasie liceum, więc wielkie straszenie przed maturą bla bla bla.
    W tamtym roku odkryłem podstawowe zasady, aby mieć dobre oceny: przede wszystkim trzeba się uczyć, bez tego ani rusz. Wiem, że sporo osób bez tego przeżyje, nie oszukujmy się są przecież ściągi, ale ich nie używam. Z dwóch powodów a) źle bym się czuł, jeżeli dostałbym ocenę na którą nie zasługuję b) systematyczna nauka przekłada się na egzamin końcowy, nieważne czy gimnazjalny, czy maturalny. Oprócz tego ważna jest systematyczność i dobra organizacja.
    thekisho.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Notatki są najważniejsze! :)
    http://typical-writers.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Bardzo fajne porady! Większość sama praktykuje i jakoś wychodzi mi nauka

    tyneczkapisze.blogspot.com- (kliik)♥

    ReplyDelete
  5. Fajny wpis, bardzo przydatne porady :)

    Zapraszam do mnie: MonyikaFashion >klik<

    ReplyDelete
  6. Ja akurat wolę uczyć się przy muzyce, ledwo słyszalnej, ale jednak. Przy ciszy nie umiem się skupić.
    http://twoyearsinocean.blogspot.com/2015/09/samotnosc.html

    ReplyDelete
  7. Mnie strasznie denerwuje muzyka podczas nauki. :)
    Super porady!

    NOWY POST! POKLIKASZ? Kliknij tutaj
    BACK TO SCHOOL Kliknij tutaj

    ReplyDelete
  8. u mnie nic sie nigdy nie sprawdza, haha

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Ja mam podobne zasady, i mam o tyle dobrze że większość zapamiętuje na lekcji, a potem nie musze siedziec nad ksiazkamimi i "wkuwać". Dla mnie jedną z najważniejszych rzeczy są właśnie notatki, ponieważ zapamiętuje to co widzę. Bardzo dobry post ;)

    U mnie sposoby na szkołę!
    Pozdrawiam ^^
    Pod Marzeniami - Zapraszam !

    ReplyDelete
  10. Dobre zasady! Staram się ich wszystkich trzymać tylko... No ta systematyczność nie zawsze mi wychodzi xD Ale staram się nad tym pracować :D
    Ostatnio zauważyłam, że mi w nauce bardzo pomaga woda, ogólnie jestem człowiekiem który strasznie mało wody pije, a jak przed nauką czy lekcjami wypiję sobie szklankę/butelkę wody to od razu wszystko łatwiej zapamiętuję :D Gdzieś nawet wyczytałam, że jeżeli z rana człowiek wypije litr wody to jego mózg działa o 25% lepiej więc staram się o tym pamiętać :D
    dreams-lunatyk.blogspot.com

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz ♥
Na każdy podany link wejdę ♥
Jeśli spodoba ci się blog to zaobserwuj
a ja postaram się odwdzięczyć ♥