Friday, February 19, 2016

"Ona jest przyjaciółką, możesz na nią liczyć..."

Hej kochani!
Przyjaźń... Czym tak naprawdę jest? Ma dużo znaczeń i dla kogoś może być zupełnie czymś innym. Dla mnie, jest to słowo, że byłam, jestem i będę. Jest to więź, która łączy ludzi. Przyjaciel, jest to ktoś komu zawsze mogę ufać, ktoś komu mogę powierzać swoje sekrety. I ktoś kto będzie mnie wspierał mimo wszystko.

Czy istnieje prawdziwa przyjaźń?
W XXI wieku trudno znaleźć prawdziwego przyjaciela, większość osób okazuje się być fałszywa. którzy cieszą się z naszych upadków. Według mnie można znaleźć prawdziwego przyjaciela, nawet w dzisiejszym wieku, kiedy ludzie są zawistni, ale potrzeba czasu. Nie można pierwszej lepszej osoby nazywać swoim przyjacielem, bo wtedy ona nim na pewno nie będzie.

"Nie ten kto z Tobą tańczy,
nie ten, który się śmieje.
A ten kto z Tobą płacze,
jest Twoim przyjacielem."

Przyjaciel a znajomy
Kiedyś zauważyłam, że niektórzy, mianem przyjaciela obdarowują dużą liczbę osób. A to jest wielki błąd. Nie rozumiem ludzi, którzy mówią, że mają 10 przyjaciół, i każdemu z nich zwierzają się ze swoich problemów. A potem dziwią się, że ktoś jest fałszywy, że gada za plecami. Do przyjaźni potrzeba czasu. Ja kiedyś, gdy poznałam jakąś osobę i dobrze mi się z nią rozmawiało to nazywałam ją swoim przyjacielem. I przez taką głupotę przejeżdżałam się na ludziach. Dopiero później zrozumiałam, że popełniałam duży błąd. Teraz jestem ostrożna w przyjaźniach i byle jakiej osoby nie nazywam swoim przyjacielem.





Jeśli coś się psuje to trzeba zakończyć przyjaźń
Przyjaźń, to nie są idealne relacje, które trwają cały czas. W przyjaźniach są sprzeczki, awantury czy kłótnie. Ale prawdziwej przyjaźni nawet największa awantura nie zniszczy. Czasami tak bywa, że przyjaźnimy się z kimś trochę czasu i mamy wrażenie, że będziemy przyjaźnić się jeszcze długo a tu nagle coś się zepsuje. Te coś to jakaś kłótnia czy sprzeczka. I po niej trzeba zakończyć przyjaźń, bo przecież się nie udało, bo pokłóciłam się ze swoją przyjaciółką. Tak, nawet w związkach są kłótnie i pary się nie rozstają, a że ktoś ma odmienne zdanie to ma przekreślić przyjaźń? Wystarczy rozmowa, szczera rozmowa, w której wszystko wygarniemy co się nam podoba a co nie. I po kilku dniach wszystko wróci do normy.

Przyjaźń damsko-męska nie istnieje
Tak pewnie powie większość dziewczyn. Ale to nie prawda! Taka przyjaźń istnieje i dziewczyna z chłopakiem mogą być przyjaciółmi. A zwłaszcza takiego przyjaciela mogą mieć dziewczyny, które lepiej dogadują się z płcią przeciwną. Kobiety szybciej potrafią zaufać facetowi niż drugiej kobiecie. Chłopak nie plotkuje, a także nie rozpowie naszych sekretów na prawo i lewo. Wysłucha nas i będzie starać się pocieszyć. Fakt dziewczyna bądź chłopak może się zakochać, ale nie zawsze tak bywa. Czasami są osoby, które przyjaźnią się ze sobą dobrych kilka lat i nie mieli ze sobą żadnego kontaktu fizycznego.

"Przyjaźń damsko- męska istnieje wtedy, gdy każda ze stron obdarza się uczuciem, w którym nie istnieje pożądanie, a troskliwe gesty wynikają z opiekuńczości, a czasem i z przyzwyczajenia."

Przyjaźń internetowa
W dzisiejszych czasach jest to coraz częściej spotykane zjawisko. Niektórzy wierzą, a niektórzy nie. Pewnie kilka osób myśli czy to w ogóle ma sens, przecież wystarczy wyjść do ludzi i można poznać kogoś w realnym świecie. Ale są takie osoby, które nie są akceptowane przez rówieśników w realnym świecie i ucieka do internetu. W ten sposób można poznać internetowego przyjaciela. Niektórym łatwiej jest się wygadać przyjacielowi z drugiej strony ekranu niż temu którego mamy na co dzień. Takie przyjaźnie bywają silniejsze, bo nie widzimy osoby na co dzień tylko przez zdjęcia ewentualnie video.

"Nie liczy się wiek.
Nie liczą się kilometry.
Nie liczy się to,
co nas dzieli.
Liczy się uczucie."






Chciałam zebrać wszystkie swoje myśli dotyczące przyjaźni i tak oto powstał post z moimi przemyśleniami.
A wy co o tym sądzicie? Jakie jest wasze zdanie na temat przyjaźni? Piszcie swoje opinie w komentarzach.


Chcesz być na bieżąco, polub!

48 comments:

  1. No coś Ty :D chłopacy plotkują często lepiej niż kobiety :D hahah ;d
    osobiście nie wierze w przyjaźń wgl . :) albo może takiej nie doświadczyłam :)
    grlfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Musimy odróżniać przyjaciół od znajomych, zgadzam się! :)

    WEŹ UDZIAŁ W KREOWANIU NASZEJ RZECZYWISTOŚCI
    Blog się podoba? - Zaobserwuj!

    ReplyDelete
  3. Wyglądasz świetnie!
    Zapraszam do mnie www.blueshinyeyes.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Dokładnie :) Prawdziwy przyjaciel powinien być rzetelny i uczciwy, pragnący twojego dobra, nie ze względu na korzyści, jakie sam dzięki temu uzyskuje.
    olaablogg.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. niestety jak na razie z przykaźnią u mnie w życiu jest troszkę słabo. Wszystko się posypało, ale idzie dalej ;) a co do przyjaźni damsko męskiej to takie lubię najbardziej, miałam ich kilka, ale niestety zawsze okazywały się być friendzone, chociaż nadal uważam ze taka przyjaźń jest możliwa. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Mój friendzone jest teraz moim chłopakiem i bardzo dobrze nam się układa ;)

    Sometimes my-klik!

    ReplyDelete
  6. Genialny post, jak przyjazn to już do konca! A przyjazn damsko-meska jak najbardziej istnieje :)Pozdrawiam, zapraszam do siebie

    ReplyDelete
  7. najgorzej, gdy w przyjazn wkrada sie falszywosc:/

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. zdarzaja sie falszywi przyjaciele

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Ja już dawno doszłam do wniosku, że moje 'przyjaciółki' to tak naprawdę najlepsze koleżanki(czyt. jedyne). Niby przy problemach wspierają, ale jak już chcesz się wygadać coś powiedzieć to ,,Wyolbrzymiasz".
    Mój blog
    Mój profil na DDOB
    Mój kanał
    Mój FanPage - przez polubienie bardzo mi pomożesz
    Moja kandydatura do Blog Roku 2015

    ReplyDelete
  10. Kurczę, akurat ostatnio myślałam nad całą tą przyjaźnią. ;) Również nie zgadzam się z stwierdzeniem, że przyjaźń damsko-męska nie istnieje. Mam dużo internetowych, może nie tyle przyjaciół, co kolegów i czasami potrafią okazać mi więcej wsparcia niż ci w realu, ale mimo wszystko, bez tych właśnie w otaczającym mnie świecie, nie byłabym tym, kim jestem. ;) Świetne zdjęcia! Arleta

    ReplyDelete
  11. Gdy byłam w gimnazjum zraziłam się do tego słowa i przyjaciółki, którą miałam naprawdę długo. Od tamtego czasu nie umiem nikogo nazwać swoim przyjacielem, a szczerze mówiąc to od tamtej pory go nie mam. Na szczęście mam chłopaka, który w stu procentach zastępuje mi przyjaciół. :)

    Mój blog - klik

    ReplyDelete
  12. ja w sumie zawsze miałam jedną jedyną przyjaciółkę, ale teraz kiedy poznałam tyle ludzi w swoim życiu nie moge tak powiedzieć, że mam jedna przyjaciółkę, jest ich naprawdę parę i każdą skąd inąd.. to nie jest grupa przyjaciół tlyko tak oddzielnie ;) a co do przyjaźni damsko męskiej to wierzę w nią ale pod warunkiem, że znam te dziewczyny z którymi mój chłopak się przyjaźni.. złe doświadczenia... :)

    ReplyDelete
  13. ja mam 3 przyjaciólki i mojego chłopaka i w sumie od paru lat nie ma zmiany w tym "składzie" :D/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    ReplyDelete
  14. Też staram się być ostrożna i mało kogo nazywam przyjacielem. Ślicznie wyglądasz!

    ReplyDelete
  15. Przyjaźń to świetne doświadczenie, trzeba tylko trafić na odpowiednie osoby :) Ładne zdjęcia. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Świetna notka i świetny,choć nieco trudny temat. Też zauważyłam że w dzisiejszych czasach przyjacielem nazywa się osobę z którą np dobrze się rozmawia. Znam takie osoby ktore w nowej szkole po dwóch tygodniach stwierdziły że zawarły nowe przyjaźnie. Jak dla mnie to nie mozliwe - potrzeba czasu. Na wakacjach sama zaczęlam pisać z koleżanką z nowej klasy. Pisałyśmy dzień w dzień przez 2 miesiące i dużo o sobie wiedziałyśmy. Była dla mnie jak przyjaciółka. Przyszedł pierwszy dzień szkoły,poznała inne dziewczyny i buch. Koniec znajomości. Inne są lepsze. Cóż smutne lecz prawdziwe.
    Zachęciłaś mnie do swojego bloga więc obserwuję.

    mój blog

    ReplyDelete
  17. Ja poszłam do nowej szkoły z założeniem by się przyjaźnić ze wszystkimi. Wyszło mi to tak że nie mam najbliższych :/
    Obserwuję :D
    http://juliaobi.blogspot.com/2016/01/snow.html

    ReplyDelete
  18. Też zgadzam się, że przyjaźń damsko-męska istnieje! :) Osobiście bardziej wolę zawierać przyjaźnie z chłopakami, bo nie są tacy zazdrośni i zawistni jak niektóre dziewczyny. ;)
    Świetne zdjęcia! :))

    ReplyDelete
  19. Zgadzam się z Tobą ;] Szczególnie w przypadku przyjaźni damsko-męskiej. Bzdura. Jeśli zakochujesz się w każdym Twoim koledze, to coś jest nie tak. Można być innej płci i być najlepszymi przyjaciółmi. Poza tym, mając chłopaka, on także powinien być naszym przyjacielem ;3
    Myślę, że przyjaźń trudno utrzymać i ciężko znaleźć przyjaciela, ale jeśli już sie go znajdzie, to można przeżywać świetne chwile, bo przecież nie każdy jest egoistą ;3
    Podoba mi się Twój pogląd na świat, piszesz bardzo mądrze
    /Agrafka
    NASZ BLOG - KLIK

    ReplyDelete
  20. Zgadzam się z Tobą, a zdjęcia super!

    www.kajvx.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. masz wiele racji, ale czy naprawdę przyjaźń internetowa jest lepsza? nie powiedziałabym, chociaż to chyba wedle uznania.
    http://berry-lifestyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Ja mam najwierniejszą przyjaciółkę i jest nam bardzo dobrze XD hahah nie wyobrażam sobie bez niej życia... Szczerze?... to wole przyjaźń od miłości serio XD

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Świetny wpis! :) Aż nie wiem, co dodać, bo chyba napisałaś już wszystko co najistotniejsze.
    Przepiękne zdjęcia!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    ReplyDelete
  24. Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. :)

    Mój blog - KLIK

    ReplyDelete
  25. Według mnie w tych czasach ciężko znaleźć tego prawdziwego przyjaciela, takie czasy, niestety:/
    Równiez zgodzę się z Tobą, że przyjaźń damsko - męska istnieje! Sama mam przyjaciela z którym znam się z czasów podstawówki, a przyjaźnimy się dopiero od roku :D

    ReplyDelete
  26. świetny post, często wydaje nam się, że ktoś jest naszym przyjacielem, a tak na prawdę obgaduje nas za rogiem ;) w tych czasach ciężko o prawdziwą przyjaźń, lecz zdarzają się wyjątki ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    ReplyDelete
  27. Super Ci wyszly te zdjecia ! Mega mi sie podoba snieg jako tlo <3

    ReplyDelete
  28. Przyjaciele są wyjątkowi <3

    Zapraszam :D Nowy post!
    Mój blog-KLIK!

    ReplyDelete
  29. Nikt nigdy mnie nie przekona, że przyjaźń damsko-męska istnieje :) zawsze w końcu ktoś w kimś się zakochuje :)

    ReplyDelete
  30. Ciekawa stylizacja, typowo zimowa :)
    Samych sukcesów :)
    http://clauddfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Chyba każdy w życiu zawiódł się kilka razy na swoich 'przyjaciołach', dlatego ja jestem bardzo ostrożna i musi minąć wiele czasu zanim nazwe kogoś przyjacielem. :) Świetne zdjęcia! :)


    Dopiero zaczynam, wyrazisz swoją opinie w komentarzu?Mój blog, zapraszam!

    ReplyDelete
  32. Zgadzam się w 100%, śliczniutkie zdjęcia <3

    nikolaa123.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Fakt: przyjaciel jest osobą naprawdę ważną i wyjątkowo, więc moim zdaniem powinno się mieć tylko kilka tak bliskich osób ;)

    Nowy post, zapraszam!
    Zaobserwuj jeśli ci się spodoba! ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    ReplyDelete
  34. Masz fajnego bloga :D
    Obserwuję i czekam na rewanż ;)
    <3
    CHCE SIĘ ŻYĆ

    ReplyDelete
  35. Też uważam, że nadal można znaleźć prawdziwego przyjaciela w naszych czasach. Na pewno kiedyś spotkamy taką osobę z którą się zaprzyjaźnimy, będziemy jej ufać. Co do przyjaźni damsko męskiej to oczywiście, że istnieje! Nawet uważam, że przyjaciel potrafi być dużo lepszy od 'przyjaciółki'.
    Littleredcherrysmile click

    ReplyDelete
  36. Słodkie rękawiczki:)
    http://dzastinnel.blogspot.com
    obserwuje;p

    ReplyDelete
  37. Pięknie wyglądasz. Przyjaźnie są warte poświęceń. Wierzę w każdy typ ;D
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete
  38. Zgadzam się z Tobą. Przez jakiś czas miałam problem ze znalezieniem prawdziwych przyjaciół. Na szczęście teraz mam kilku prawdziwych przyjaciół i w tym chłopaków ;)Czasami nawet przyjaciel bardziej mi pomoże niż moje przyjaciółki. Śliczne zdjęcia *.*
    http://vivi-vivii.blogspot.com/

    ReplyDelete
  39. Wierzę w przyjaźń damsko-męską! Ja generalnie jestem nie ufna w stosunku do ludzi, ale niestety miałam już 2 fałszywe przyjaciółki, obecna jest wspaniała! Mam jedną prawdziwą przyjaciółkę, reszta znajomi, lepsi, gorsi, ale tyle mi wystarczy.
    Chętnie pogłaskałabym twój szalik, musi być mięciutki! :D
    http://to-moimzdaniem.blogspot.com/

    ReplyDelete
  40. Każda moja "przyjaźń na zawsze" z lat dziecięcych nie wytrzymała próby czasu, przez co teraz starannie dopieram ludzi wokół siebie i ufam małej garstce, którą mogę nazwać prawdziwymi przyjaciółmi :) Śliczne zdjęcia!
    Natforart klik

    ReplyDelete
  41. nice blog, like it! :) I follow you :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    ReplyDelete
  42. Świetne zdjęcia ;)
    http://jennkaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  43. super blog:)
    zapraszam :
    http://hehexd7.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Cóż niestety przyjaźń czasem okazuję się fałszywa lub nie potrafi przetrwać próby czasu.

    mój blog

    ReplyDelete
  45. Piękne zdjęcia
    Zapraszam http://scrapmaniaa.blogspot.com/

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz ♥
Na każdy podany link wejdę ♥
Jeśli spodoba ci się blog to zaobserwuj
a ja postaram się odwdzięczyć ♥