Sunday, February 28, 2016

Piątka gwarantowana czyli moje sposoby na naukę

Hej kochani!
Już chyba każdy zaczął drugie półrocze. A co za tym idzie? Każdy chce mieć jak najlepsze oceny, aby skończyć klasę/szkołę z jak najlepszym wynikiem. Ja również postanowiłam w tym semestrze wziąć się bardziej do nauki, dlatego dzisiaj przychodzę do Was z postem, w którym pokażę, jak zazwyczaj się uczę!

Organizer
W czasie nauki lubię sobie zapisywać co mam danego dnia lub co muszę wtedy zrobić. To tego przydaje mi się organizer. Jest to świetny sposób, aby "uporządkować" sobie życie. Jestem wtedy bardziej zorganizowana i mam pewność, że o wszystkim będę pamiętać.





Kolorowe cienkopisy
Jestem wzrokowcem i lubię kolorowe notatki, więc u mnie jak najbardziej kolorowe długopisy się sprawdzą! Zaznaczam nimi wszystkie ważne informacje dzięki temu mój zeszyt nabiera kolorów i wszystko jest czytelne. Możecie to robić w domu na lekcji kiedy tylko będziecie chcieli, ważne jest to, aby zeszyt nie był taki ponury. Według mnie lepiej czyta się notatkę, na której znajdują się kolory niż sam niebieski tusz.




Czytelne notatki
Z doświadczenia wiem, że dla mnie łatwiej jest się uczyć z zeszytu niż z podręcznika. Dlatego staram się, aby moje notatki były ładnie napisane. Wtedy o wiele łatwiej i szybciej mogę się nauczyć danego materiału. Niektórzy nie piszą w ogóle notatek, bo jest podręcznik i z niego też można się uczyć. Ale notatka a zwłaszcza ta, którą dyktuje nauczyciel jest zbiorem najważniejszych rzeczy. Dlatego warto je pisać.




Porządek na biurku
Przy nauce również staram się, aby był porządek, wtedy nic mnie nie rozprasza. Chyba nikt nie lubi uczyć się w bałaganie. Dlatego zawsze sprzątajmy przed nauką! Najlepiej uczyć się na siedząco, wtedy nasz mózg przyswoi więcej informacji. Nie radzę uczyć się na leżąco, bo wtedy niczego się nie nauczymy, i nasz mózg będzie przystosowany do relaksu.




kolorowe karteczki
Do nauki używam również kolorowych karteczek. Zaznaczam nimi strony na których znajdują się ważne informacje. Wtedy o wiele łatwiej jest coś odnaleźć. Takie karteczki możemy również używać do fiszek np. do nauki języków. Na jednej stronie piszemy jakieś słowo a na odwrocie piszemy tłumaczenie. W taki sposób szybko nauczymy się słówek.




A jakie są wasze rady na skuteczną naukę? Piszcie w komentarzach!

Chcesz być na bieżąco, polub!

27 comments:

  1. Też jestem wzrokowcem, do czego w 100 % przekonałam się na sprawdzianie z fizyki, gdzie przed oczami stawała mi kserówka z powtórzenia :)
    Mój blog
    Mój kanał
    Mój FanPage

    ReplyDelete
  2. Świetne sposoby na naukę! Na moim blogu również powstał taki post i mamy całkiem podobne pomysły. Uważam, że masz całkowitą rację, jeżeli chodzi o czytelne, ładnie napisane notatki. Niestety, w moim liceum większość nauczycieli nie dyktuje nam notatek, a jeśli już, to mówią na tyle szybko, że nie masz czasu przyłożyć się do napisania czegoś porządnie, estetycznie, przez co moje zeszyty wyglądają jak brudnopisy. Dlatego moim ratunkiem są podręczniki, ale i na to znalazłam sposób. Po prostu przepisuje najważniejsze informacje na kartki, używając kolorowych cienkopisów, a także karteczek. Naprawdę, super pościk, dodatkowo postarałaś się o dobre zdjęcia! :)
    Pozdrawiam, życzę mnóstwa sukcesów w blogowaniu, a także zapraszam do siebie, jednocześnie zachęcając do obserwacji!:)
    Mój blog-klik!☼

    ReplyDelete
  3. Ja stosuje podobną taktykę. Jednak, gdy jestem bardzo zmęczona i już mam dość siedzenia przed książkami to wstaje, chodzę po pokoju i czytam na głos. Nie wiem dlaczego ale wtedy szybciej wchodzi mi do głowy. :)

    Mój blog - klik

    ReplyDelete
  4. Najbardziej znane sposoby na nauke, jednak skuteczne ;)
    Mozesz temat rozwinąc, bo jest wiele ciekawych sposobów o ktorych sami zapominamy, a rozwijająca sie technologia, tylko nam w tym pomaga wiec czekam na cz2 :)
    http://urodowo-u-pauliny.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. ciekawy post, ja również używam karteczek ;)
    serdecznie zapraszam na nowy post http://www.emptyy-promises.blogspot.com/ ;)
    będzie mi miło jak wyrazisz swoje zdanie ;)

    ReplyDelete
  6. Mam identyczne sposoby :)

    marthabloguje.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Sposoby mam takie same :)

    Zapraszam na mojego bloga, jeżeli Ci się spodoba zaobserwuj :)
    http://mikolajkulicki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Ja jak juz sie uczę to kolory mi to utrudniają jakos wole uczyc sie prosto z ksiazki :D
    Miło mi bedzie jak skomentujesz nowy post -KLIK

    ReplyDelete
  9. Kolorowe cienkopisy i zakreślacze - coś, z czym się nie rozstaję! Fajne rady :)

    Mój blog - ZAPRASZAM

    ReplyDelete
  10. Mam dokładnie takie same sposoby :) Organizer staram się uzupełniać na bieżąco, a bez zakreślaczy to już w ogóle się nie obejdę.

    minimalistyczny.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Mi w nauce osobiście pomagają fiszki i czytanie na głos,tak jakoś.

    My blog - Click!

    ReplyDelete
  12. Dobre i przydatne rady. Już wcześniej wiele czytałam o sposobach na naukę, ale nadal nie potrafię się zmotywować :/
    olaablogg.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Zawsze próbowałam uczyć się w ten sposób, zazwyczaj wychodziło tylko na początku semestru XD

    stelciak.blogspot.com <-- klik

    ReplyDelete
  14. Świetnie to rozpisałaś! Będę się uczyć,a twoja notka mi się przyda :)

    Nowy post ♥ Zapraszam :)
    Mój blog-KLIK!

    ReplyDelete
  15. Najlepsze sposoby na naukę :) Próbowałam różnych metod, ale te są nie zawodne :)

    peynn.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Ja gdy mam nauczyć się dat do wymyślam rymowankę
    np 1 4 9 2 kolumb amwrykę zna wtedy kolumb odkrył amerykę.

    ReplyDelete
  17. Mam bardzo podobne sposoby, jeszcze nie wypróbowałam organizera. Musze jak najszybciej go wykonać ;)
    Cheery-friendly-girl.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Jestem fanką wszelakich pisaków/cienkopisów/długopisów/markerów i mam do nich specjalny piórnik, ale i tak wykorzystuję je tylko do kolorowanek i nigdy nie chce mi się podkreślać w zeszytach ;_;

    ReplyDelete
  19. Praktycznie wszystko stosuję i to działa :) Oprócz kolorowych cienkopisów zaznaczam zakreślaczami. Później na sprawdzanie/kartkówce od razu się to 'widzi' przed oczami.
    Kisiel truskawkowy

    ReplyDelete
  20. dobre sposoby, stosuję je od dawna :)
    http://berry-lifestyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Zakreślacze i cienkopisy to najlepsza forma nauki! :)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Jak dobrze że ja już mam to za sobą i nie muszę się aż tak dużo uczyć !
    Post naprawdę świetny, pomocny dla wielu z nas :)
    Super!
    Co powiesz na wspólną obserwację, zacznij jeśli jestes na tak :*
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ,
    liikeeme.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Ohohoho, na mnie organizer nie działa! Kompletnie nie, kiedyś próbowałam to i tak było jak było :D Ale już kolorowe pisaki czy kredki, jak najbardziej. Zawsze koloruję to co najważniejsze i co muszę umieć. I dlatego zawsze moje zeszyty są kolorowe, bo zazwyczaj wszystko tam jest ważne :p
    http://to-moimzdaniem.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Świetne sposoby, masz bardzo ładny charakter pisma :)
    Bardzo podoba mi się twój styl pisania, dlatego zaobserwowałam :)
    MÓJ BLOG – kliknij tu! ♥

    ReplyDelete
  25. Nic nowego w sumie, dobrze, ze Ty sie tymi sposobami dobrze uczysz :)

    http://karolinaslomka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Unglaublich, aber wahr Gott ist immer groß. Nach mehreren Versionen meiner Bewerbung von der Bank, erhielt ich ein Darlehen durch diese sehr nette Dame, Mrs. Lombardi. Für weitere Informationen wenden Sie sich bitte an ihr per E-Mail an: marilinetricha@mail.ru es Darlehen in Höhe von € 3.000 bis € 3.000.000 bis jemand in der Lage zur Rückzahlung es mit Interesse an einer niedrigen Rate von 2 bietet % nicht, dass die Nachricht zweifeln. Dies ist eine perfekte Realität. Verbreiten Sie das Wort an Freunde und Familie, die in Not sind.
    Gott segne Sie.

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz ♥
Na każdy podany link wejdę ♥
Jeśli spodoba ci się blog to zaobserwuj
a ja postaram się odwdzięczyć ♥