Friday, December 09, 2016

Czy moda na blogi przemija?

Hej kochani!
Czy moda na blogi przemija? Każdy może zadać sobie te pytanie i na nie odpowiedzieć. Coraz więcej osób przestaje pisać, albo bardzo rzadko coś doda. Czy to oznacza, koniec blogów? Otóż nie, blogi będą istnieć póki będzie trwała pasja do nich. Nie będę tutaj wymieniać ludzi, którzy przestali pisać, bo każdy kto czyta jakieś blogi sam się zorientuje. Niektórzy usprawiedliwiają to tym, że w internecie powstają cały czas jakieś nowe strony. Inni mówią, że już nic nie da się oryginalnego wymyślić. A trzecia grupa usprawiedliwia tym, że teraz mało kto pisze z pasją. Większość osób pisze dla zysków. Każdą z tych grup postaram się scharakteryzować.
1. W internecie powstają cały czas nowe blogi
Nie widzę w tym nic dziwnego. Blogowanie może być pasją każdego z nas. Każdy ma do tego prawo. I my nie zabronimy tej osobie, mówiąc usuń to bo nie potrafisz się wysłowić, albo nie da się tego czytać. Oczywiście takie blogi istnieją, które wymagają dużej poprawki i nie mówię tu o tekst ale również o wygląd.

2. Brak oryginalnych pomysłów
Mamy dwudziesty pierwszy wiek. Nic dziwnego, że trudno cokolwiek wymyślić. Jeśli jednego dnia do internetu wleci jakiś oryginał a na drugi dzień każdy już o tym pisze. I każdy mówi, że to jego pomysł.

3. Nikt już nie pisze z pasją
Aby powstał jakiś dobry tekst potrzeba trochę przy nim posiedzieć ale również potrzeba odrobiny pasji. Znam dziewczynę, która twierdzi, że blogowanie to jej pasja, że ona nie piszę dla zysków. Kto twierdzi inaczej już może z nią nie rozmawiać, bo cię zablokuje gdzie tylko się da. A na grupach w komentarzach pisze obs za obs. gdy wejdziesz na jej bloga same reklamy. I gdzie ta pasja? Brak.
Ja ostatnio też piszę jak chcę, raz mówię, że już wracam i że posty będą regularnie a na drugi dzień nie ma tych postów i znowu jest przerwa. Czasami się zastanawiałam czy potrzebny jest mi ten blog. Jestem już dorosła i mogłam z niego wyrosnąć. Ale nigdy nie wyrosnę z pasji. Dlatego postaram się wrócić na dobre i na razie posty będą pojawiać się raz w tygodniu, inaczej nie dam rady bo mam szkołę a w tym roku muszę się wziąć solidnie do nauki. Do następnego!


31 comments:

  1. Jest taka świetna zasada, do której nikt niestety nie stosuje: Zakładaj bloga, gdy masz na niego pomysł. Wtenczas nie musisz obs'ować, bo masz świadomość, że twoja strona nie przypomina 565637878742 innych stron nastolatek, wszystkie z tego samego szablonu. A później narzekasz, że internet muli :D

    ReplyDelete
  2. Też powiedziałam sobie, ze będę pisać jak chce, mimo udaje mi się pisać regularnie dwa razy w tygodniu
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    ReplyDelete
  3. W sumie to od nas, blogerów, zależy częstotliwość pisania postów, nie musimy pisać na dyktando, bo JUŻ TRZEBA coś wrzucić. Można mieć posty codziennie, ale też co tydzień, dwa lub nawet co miesiąc i jeżeli ma się wiernych czytelników, to nie powinni odejść :) Wydaje mi się, że każdy na początku zakłada bloga z pasji, coś tam tworzy, pisze, ale potem z czasem zaczynają przychodzić maile ze współpracami. Jeżeli ktoś jest materialistą i liczy na to, że będzie ciągle coś dostawał, to pasja schodzi na bok. Taka jest prawda. Są osoby, które potrafią odmówić niektórym firmom i nie wrzucają czego popadnie na swojego bloga, które potrafią właśnie dobrze poprowadzić bloga - łącząc pasję z "pracą" (piszę "pracą" bo współpraca jest według mnie jednak czymś, w co trzeba się zaangażować). Ale takich osób jest niewiele, a szkoda...


    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG Dziękuję za odwiedziny :)

    ReplyDelete
  4. dla mnie moda na blogi nie przemija, właśnie odwrotnie. każdy kto chce, może go założyć, często zaśmieca tylko blogosferę, bo jest to żebranie o obserwacje i współpracę i przez to prawdziwe blogerki, które robią to z pasją, nie mogą się wybić.
    pozdrawiam xx
    http://berry-lifestyle.blogspot.hr/

    ReplyDelete
  5. Dla mnie też moda na blogi nie przemija, ja widze jak wiele blogerek "pisze" dla zysków, czyli co drugi post jest wishlista z jakiegoś sklepu, co mnie bardzo wkurza!

    londonkidx.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Jesteś śliczna, zgadzam się w 100% z tym co napisałaś. Co powiesz na wspólną obserwację?

    http://malinowa-panna.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Fajny post. To prawda, nikt nikomu nie może zabronić pisania, choć tak jak piszesz dla jednych jest to pasja, a dla innych niestety ''żebranie'' o współprace.

    ReplyDelete
  8. Masz absolutną rację! Mam dla Ciebie radę: Tytuły mogłabyś robić ciemniejsze, bo nie widziałam co pisze przy tych numerkach 1,2... .
    Mój blog
    Kanał na YT
    Strona na FaceBooku

    ReplyDelete
  9. Nie wiem czy moda na blogi przemija. Coraz więcej osób wybiera YT. Ale z racji tego, że na nigdy za modą nie podążałam, nie zamierzam z bloga rezygnować ;)

    ReplyDelete
  10. Teraz duża część osób przechodzi na YT.
    Mój Blog

    ReplyDelete
  11. Zawsze będą ludzie którzy wolą pisać i czytelnicy, oraz tacy co wolą słuchać oglądać a także analogicznie autorów takich. Pasja hmmmmm.... ja bym tu nie generalizowała

    ReplyDelete
  12. Świetny post ;-)
    POzdrawiam i zapraszam na mojego bloga
    https://modowi-channel-pink-beauty.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Ja uwielbiam czytać blogi :) Samej również jest mi ciężko dotrzymać regularnego pisania, ale lepiej poczekać aż przyjdzie wena (i czas), niż pisać na siłę.
    PS. Fajny wiejski klimacik na zdjęciach :) Po opadnięciu liści wszędzie jest tak pusto...

    ReplyDelete
  14. Wydaje mi się, że teraz yt skupia całą uwagę. Moda na blogi nigdy nie przeminie, bo wydaje mi się, że zawsze będzie choć jedna osoba, które będzie chciała coś skrobać na swoją stronę :)

    Może wpadniesz na chwilkę dzieciństwa? :) Disney on Ice

    Pozdrawiam cieplutko
    Julka lub halfJulka
    jak kto woli

    ReplyDelete
  15. To prawda, że każdy zakłada bloga z zupełnie różnych powodów. Jedni dla zysków, inni z pasji, a jeszcze kolejni "bo wszyscy mają". Jednak na dłuższą metę widać, które blogi żują miłością i prawdziwą pasją. Jeśli ktoś zakłada bloga z pomysłem tematy zawsze przyjdą same, bo to się kocha i tematy pojawiają się naturalnie ;)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  16. Blog to moja pasja, nawet gdy moda przeminie to i tak będę go prowadzić. Myślę również o założeniu kanału na YouTube. :)

    ReplyDelete
  17. Youtube jest teraz zdecydowanie na pierwszym planie, ale ciągle są osoby, które lepiej się czują pisząc niż mówiąc do kamery, więc myślę, że blogsfera tak łatwo nie wyginie :)
    Ja też ostatnio mam mało czasu na prowadzenie bloga, nad czym troszkę ubolewam.
    Obserwuję :)

    ReplyDelete
  18. Ja mam bloga, którym interesuje się od dawna i wiem,że moda nigdy mi się nie znudzi. :) Pozdrawiam :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. YouTube teraz jest tym głównym oczkiem bo niestety ludzie teraz wolą oglądać i słuchać niż czytać. Myślę, że blogi nie wyginą aczkolwiek w pewnym momencie może spaść ich popularność

    Zapraszam!
    https://luxjulia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Od niedawna prowadzę własną witrynę w internecie, więc mam stosunkowo małe doświadczenie. Wydaje mi się jednak, że to nie moda na blogi przemija- tylko przemija moda na inteligencje. Żeby oglądać filmiki- nie potrzeba żadnego wysiłku intelektualnego, natomiast aby przeczytać tekst potrzeba skupienia i wyciszenia. Zainteresowanie owym tematem maleje, ponieważ rośnie liczba leniwych odbiorców. Pozdrawiam cieplutko :)
    Mój blog

    ReplyDelete
  21. Wydaje mi się, że na pisanie bloga jest moda, ale nie ma mody na ich czytanie. Teraz na topie jest youtube ;)
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    ReplyDelete
  22. Blogowanie to przyjemność i pasja :)
    Obserwuję

    ReplyDelete
  23. ja bloguję juz ponad 4,5 roku, nigdy nie nazwałam blogowania 'pasją' ale czymś co sprawia mi radość :) choć mam wiele innych zajęć które stawiam wyżej niż blog ;) póki sprawia mi to radośc i mam dla kogo wkładać wysiłek w posty to trzeba korzystać :)

    Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia :)
    ANRU,

    ReplyDelete
  24. Moim zdaniem moda na blogi nie przemija :) tylko ci, którzy blogowali dla ubrań czy kosmetyków, tracą zapał i się wykruszają :)

    ReplyDelete
  25. Wydaje mi się, że moda na blogi nie przemija :) Wręcz przeciwnie - właśnie jest ich coraz więcej i coraz bardziej różnorodne, co jest naprawę świetne, bo możemy czytać blogi na tematy jakie tylko chcemy! I uważam, ze da się byćw 100% oryginalnym - wystarczy być sobą (:! Buziaki ;* paulacierpiak, klik

    ReplyDelete
  26. Moda na blogi? Nie...
    Ale moda na blogi modowe mogłaby...

    Czarny Kotyszek

    ReplyDelete
  27. Myślę że trafnie to wszystko opisałaś. Uważam też że ci co widzą swoją pasję w blogowaniu, prędzej czy później wrócą do tego. Nawet jeśli odejdą na jakiś czas :)
    http://to-moimzdaniem.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Blogowanie to pasja więc raczej nigdy nie przeminie ;)
    mój blog, hooneyyy

    ReplyDelete
  29. Ja własnie oczyszczam swoją liste czytelniczą bo niektórzy (bardzo duzo osób) nie dodąło posta od kilku miesięcy xD a szkoda bo zapowiadały się bardzo ciekawie :) jednak moda na to nie minie ;D

    Zapraszam;*
    grlfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. Oj tak wiele jest osób, które zakłada blogi, a później przestają pisać. Jedni piszą dla pasji, a inni dla zysku ;)

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz ♥
Na każdy podany link wejdę ♥
Jeśli spodoba ci się blog to zaobserwuj
a ja postaram się odwdzięczyć ♥