23 lipca 2017

Recenzja książki: "Jesienna miłość" Nicholas Sparks

Hej kochani!
Ostatnio był film to teraz pora na książkę. Przed wakacjami, gdy zdawałam książki z roku szkolnego do biblioteki, pani bibliotekarka zaproponowała, że na wakacje można wypożyczyć kilka książek. Nie byłam wtedy sama, więc nie miałam też dużo czasu. Przejrzałam szybko książki, które były wystawione i wzięłam dwie. Jedną z nich zaczęłam czytać na początku wakacji, ale później zaczęłam czytać inną książkę i tak zapomniałam o niej. Gdy tamtą przeczytałam fakt, że biblioteka miejska była zamknięta przez trzy tygodnie, skłonił mnie do ponownego rozpoczęcia czytania tej książki. Dlatego zapraszam Was do jej recenzji.


Głównym bohaterem książki jest Landon Carter. Ma on siedemnaście lat i jest uczniem ostatniej klasy szkoły średniej. Jest strasznym chuliganem i razem z przyjaciółmi robią innym dowcipy. Razem z nim do szkoły uczęszcza dziewczyna inna niż wszystkie. Codziennie ubiera się w sweterki i spódniczki, nosi na głowie kok oraz nie rozstaje się z biblią, nosi ją w ręku. Pewnego dnia Landon musi podjąć decyzję albo będzie uczęszczał na lekcje chemii, albo na lekcje dramatu. Wybrał lekcje dramatu. Główny bohater po szkole średniej planuje iść na studia, ale że jego słabe oceny nie umożliwiają mu to, postanawia zostać przewodniczącym samorządu.  Gdy nim zostaje, pomaga udekorować sale na bal, który niedługo się odbędzie. Gdy się zbliża bal, Carter poszukuje partnerki, została mu tylko Jamie, którą uważał za dziwaczkę. Długo się nad tym zastanawiał, ale jeśli miałby wybierać pomiędzy sprzątaniem kibli, a pójściem na bal z Jamie to wybrał pójście na bal z dziwaczką, której nikt nie lubi. Po balu Landon myślał, że wszystko wróci do normy, jednak pewnego dnia dostał telefon, po telefonie poszedł na umówione spotkanie. Na spotkaniu zgodził się na propozycję, która odmieni całe jego życie.

Pod czyim wpływem Landon się zmieni?
O czym dowie się na spotkaniu i co to będzie za propozycja?
Czy Landon zbliży się do Jamie, czy będzie to jednorazowe spotkanie?
Czy Jamie cały czas będzie uważana za dziwaczkę?
Czy Carter będzie brał udział w przedstawieniu, czy chodzi na te zajęcia tylko po to, żeby chodzić?



Prolog

"Kiedy miałem siedemnaście lat, moje życie odmieniło się na zawsze. Wiem, że są ludzie, którzy słysząc to, bardzo się dziwią. Patrzą na mnie ze zdumieniem, jakby próbowali zgadnąć, co takiego mogło się wówczas zdarzyć, ja jednak rzadko kiedy mam ochotę to wyjaśniać. Przeżyłem tu prawie całe życie i naprawdę nie sądzę, bym musiał to czynić - chyba że na moich własnych warunkach...
...Nazywam się Landon Carter i mam siedemnaście lat. Oto moja historia; przyrzekam, że niczego nie opuszczę. Najpierw będziecie się uśmiechać, potem zapłaczecie... nie skarżcie się później, że Was nie ostrzegałem."


Moja opinia

Pierwszy raz miałam okazję czytać książkę tego autora. Pisze on trochę innym językiem, niż zazwyczaj czytam, ale książka bardzo mi się podobała. Przeczytałam ją w ciągu trzech dni. Książkę bardzo szybko się czyta. Tak jak piszę autor w prologu, na początku na twarzy pojawia się uśmiech, pod koniec książki łzy lecą ciurkiem. Każdemu ją polecam i myślę, że to nie był ostatni raz, jak sięgnęłam po książkę tego autora.

Czytaliście tę książkę lub zamierzacie czytać? Piszcie w komentarzach. Do następnego!

23 komentarze:

  1. Uwielbiam książki Sparksa,przeczytałam wszystkie a te jest jedną z moich ulubionych.
    Polecam 'Ostatnią piosenkę' ale pewnie już czytałaś :)
    pozdrawiam serdecznie i zostaje na dłużej ♥

    https://huraganrozdzialow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki Sparksa, a tej jeszcze nie czytałam :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapiszę sobie ją i wypożyczę, uwielbia takie opowieści! Dziękuję, że zrecenzowałaś ją :)

    https://martini2000.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tej książki. Natomiast oglądałam "Ostatnią piosenkę"- film, który powstał na podstawie książki tego autora. :)
    Pozdrawiam!

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam jedynie "Pamiętnik" Sparksa, o tej jeszcze nie słyszałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam prawie wszystkie książki Sparksa i uwielbiam je :) Tej jeszcze nie miałam okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tę książkę w styczniu tego roku - prawdę mówiąc, już od początku z czymś mi się kojarzyła, ale dopiero w połowie zorientowałam się, że przypomina mi "Szkołę uczuć" ;) Popłakałam się na niej jak głupia!
    Jeśli natomiast lubisz romansidła, polecam Ci książki Samanthy Young: "Ostatnia szansa" i "To, co najważniejsze".
    Buźka!
    http://simplysimplesimpleness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Hi! I just have discovered your blog and now I am following you, I hope u can visit mine and if u like follow me back. Great post! Kisses from http://mylifeinsimplelittlewords.blogspot.com.es/ ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Super post! :)
    Może się skuszę i przeczytam tę książkę :)
    Pozdrawiam !
    http://xonlywayofk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie zabiorę się za tą książkę, ponieważ Nicholas Sparks, jest jednym z moich ulubionych autorów. Mam na swojej półce, aż 9 książek jego autorstwa i każda z nich podobała mi się w jakiś sposób :)


    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam jedną książkę tego autora i jak na razie jakoś nie jestem przekonana do jego stylu pisania, może kiedyś do niego wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nicolas Sparks zawsze w swoich książkach umieszcza smutny wątek, ale to po prostu zawsze. Czytałam dwie jego książki i oglądałam wszystkie ekranizacje. U niego nie ma happy endów. I za to go lubię, bo lubię książki, które zaskakują.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nice post! I'm currently reading Message in a bottle by Nicholas Sparks haha :)

    Would you like to follow each other ? Let me know: shoppingholic-dreamer.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta książka trochę mi przypomina szkołę uczuć. A z książek Sparksa przeczytałam tylko "Ostatnia piosenka". :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawa recenzja :) Z chęcią przeczytam! xx
    MÓJ BLOG(klik)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszyscy zachwalają tego autora, a ja tak jak Ty nigdy wcześniej nie sięgnęłam po jego książki. Zawsze chciałam, teraz na pewno przeczytam jak będę miała okazję!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze nie przeczytałam żadnej z książek Sparksa, ale oglądałam ekranizacje wielu jego powieści i bardzo mi się spodobały. Śliczne zdjęcia.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. zaciekawiłas mnie tą książką ;) uwielbiam Nicolasa Sparksa ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie bym przeczytała! :)
    MÓJ BLOG
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam :C
    Infinita-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. ja tez nie czytalam :(
    obserwujemy?pink--place.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam tą książkę,podobała mi się.Na początku mnie nie zaciekawiła,ale później się rozkręciła i doczytałam do końca,także wszystkim polecam.Obserwuję :)
    chemiczna-pilotka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę przeczytać koniecznie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ♥
Na każdy podany link wejdę ♥
Jeśli spodoba ci się blog to zaobserwuj
a ja postaram się odwdzięczyć ♥